De wereld van nu gaat veel en vaak over online activiteiten. We vinden er informatie, volgen er het laatste nieuws, maken en houden er contact met vrienden en we kopen er steeds vaker onze spullen en diensten. Het aanprijzen van goederen en dienstverlening heeft hiermee ook een nieuwe vorm aangenomen. Online advertenties, websites en content op Social Media bepalen ons leven. Met de komst van Influencer marketing strategie is daar een levendige en interessante tool bijgekomen.Zij fungeren als een schakel tussen klant en bedrijf om verkoop te stimuleren.Het is niet meer uit onze moderne samenleving weg te denken.
Onze wereld digitaliseert
Wen er maar aan. Ons doen en laten wordt steeds meer bepaald door wat we langs zien komen in de online media, of waar we zelf op internet naar op zoek zijn. Dit kan gaan over een product dat verkocht moet worden, maar het kan ook een politieke boodschap of andere informatieverstrekking zijn. Alles gaat digitaal. En die wereld is enorm groot en allesomvattend. Web adressen beginnen niet voor voor niets met www. World Wide Web. Het bereik is enorm groot. De kunst is om er toch je doelgroep te bereiken. Het is slim om Influencer marketing inzetten. Zeker in deze tijd van fake news en misleidende reclames. Vertrouwen is hierin een sleutelwoord.
Influencer heeft volgers die vertrouwen
Het is e=ontzettend moeilijk om betrouwbare berichten en nepnieuws of valse reclame van elkaar te onderscheiden. Een influencer die veel volgers heeft, heeft die omdat ze hem of haar vertrouwen. Daarmee triggeren ze hun doelgroep.Volgers hebben een band opgebouwd met hun Influencer marketing ads. Een slimme marketeer kan dat gebruiken om zijn product of dienst aan de man te brengen. Je koopt nu eenmaal graag bij een vertrouwd adres.Of je neemt eerder informatie tot je van iemand waar je vertrouwen in stelt.